Köpvillkor

Allmänna villkor Lidgården Inredningsbutik gällande från 20121001

Företagsinformation

Lidgården Inredningsbutik
Nedre Lid
683 95 SUNNEMO
Telefon 0563-19162
info@lidgarden.se

Organisationsnummer: 916911-4783
Bank: Handelsbanken
BG: 5686-7013

Har du frågor gällande köp och leveransvillkor når du oss enklast på info@lidgarden.se eller 0563-19162

Köp (gäller svenska kunder. Kunder från Norge, Finland eller Danmark kontaktar oss på telefon +4656319162 eller info@lidgarden.se)

Vid beställning över internet ingås ett avtal om köp när du tryckt på "Sänd beställning". En preliminär orderbekräftelse skickas till din e-post. Om något är fel kontakta oss via e-post

Åldersgräns för köp i butik är 18 år

Priser

Alla priser är i Svenska kronor

Betalning

Kortbetalning:
Betalning kan ske med VISA, Mastercard. Kortuppgifter hanteras via betalväxel av Svea för handel på internet. Svea ansvara för att all betalningsinformation hanteras enligt gällande PCI standard.

Faktura, konto/delbetalning:
Man kan även betala mot faktura eller konto, delbetalning, som vi erbjuder i samarbete med Svea

Faktura
Vid betalning mot faktura tillkommer en fakturaavgift på 0 kronor. Betalningsvillkor är 14 dagar, vid försenad eller utebliven betalning utgår en påminnelseavgift enligt lag samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning
Vid delbetalning tillkommer en kostnad för aviavgift 29 kronor och uppläggningsavgift 95 kronor.
Genom vårt samarbete med Svea kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed betala ditt köp. Krediten väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ avtal som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet när som helst, innan förfallodagen. Sedvanlig kreditupplysning sker efter att personuppgifterna lämnas i kassan, i vissa fall innebär detta att en sedvanlig kreditupplysning tas. En kopia av kreditupplysningen kommer att skickas hem till dig.

Har du några frågor om betalningen är du välkommen att kontakta SVEA på  08-51493113 för närmare information.

För att få betala mot faktura eller delbetala gäller

Du måste ange personnummer eller organisationsnummer
Du kan inte ha några betalningsanmärkningar
Du skall vara minst 18 år
Du skall vara registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige

Hämta i vår butik

Du kan även hämta och betala dina varor kontant eller med kort i vår butik i Sunnemo

Orderbekräftelse

Vid beställning skickas en bekräftelse till kund via e-post innehållande information om beställningen. Vid felaktigheter såsom priser, produktbeskrivning eller liknande äger Lidgården rätt att korrigera. kund har då rätt att avbeställa utan extra kostnad.

Fraktkostnad (gäller Svenska kunder. Kunder från andra länder kontaktar oss via telefon +4656319162 eller via info@lidgarden.se)
Fraktkostnad tillkommer om så anges enligt nedan. Fraktkostnad anges vid beställning och kan variera beroende av leveransadress, fraktsätt samt volymen på ordern.

Grundfrakten inom Sverige är 79 kronor inklusive moms
Skrymmande varor 149 kronor inklusive moms
Fraktfritt vid varuvärde över 3000 inom Sverige. (Vid ev. returer är det kunden som står för samtliga fraktkostnader)

Vi skickar med DHL och Schenker. Mindre produkter hämtas ut vid närmaste utlämningsställe, större produkter levereras till bostaden.

Leverans

Vid produkten informeras om det är en lagervara eller beställningsvara. 

Lagervara: 4-10 dagar i normalfallet
Beställningsvara:1-4 veckor. Några produkter har den längre leveranstider, vilket då anges vid produkten.
Varor som inte finns i lager anges som beställningsvara och beställs hem i samband med ordern enkom för dig. Observera att det inte är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror.

Vid eventuella förseningar av leveransen utöver förväntad tid, kontaktas kunden som då har rätt att häva köpet.

Avbeställning, ändring av order, outlösta varor

Kunden kan utan extra kostnad ändra ordern fram till dess att paketet är packat. Ändringar skall ske via e-post till info@lidgarden.se. Försändelser som ej hämtats ut eller avbeställts innan retur till Lidgården kan komma att debiteras om 300 kronor för att täcka Lidgårdens extra kostnader.

Öppet köp och returrätt

Öppet köp gäller i 14 dagar från mottagandet under förutsättning att varan inte är skadad. Kunden ombesörjer själv returen och ansvarar då för varan. Vi rekommenderar försäkring vid retur av dyrare varor.

Öppet köp gäller inte på beställningsvaror (info kan ses vid produkten) och nedsatta varor.

Kunden ansvarar för att returen sker omgående senast inom sju dagar från att ångerrätten åberopats. Lidgården återbetalar köpesumman inom 14 dagar i det fall som konsumenten på riktiga grunder häver köpet och efter att varans skick kontrollerats. 

Om du vill ångra ett köp så ska vi alltid kontaktas innan retur. Kontakta Lidgården via e-post info@lidgarden.se. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för den faktiska leveranskostnaden samt returkostnaden och ansvarar för att returen sker omgående till returadress, se nedan.

Varan returneras emballerat i originalemballaget och eventuellt skyddsplast ska sitta kvar. Varan skall vara oanvänd och oskadd. Vid transportskada som beror på dåligt emballerad vara debiteras kunden.

Observera att ångerrätten endast gäller om nedanstående krav uppfylls:

1. Varan är oanvänd och felfri.

2. Orginalförpackning/ orginalembalage/ skyddsplast används/ sitter kvar.

3. Varan returneras omgånde senast inom sju dagar från att ångerrätten åberopats.

Reklamation

Kontrollera alltd kartongen i samband med mottagandet vid utlämngsplatsen tillsammans med ombud/speditör. Om du upptäcker skador på emballaget ska det dokumenteras vid utlämningsplatsen eller av chaufför och bifogas anmälan. Observera att du kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering gjorts. Överenskommelse med speditör vid hemleverans att lämna varan utan signering görs på egen risk. Vid hemkomst ska varan packas upp och kontrolleras direkt. 

Om varan har en felaktighet måste detta meddelas oss omgående via e-post info@lidgarden.se . Orderummer samt varför varan anses behöva reklameras uppges. Bifoga även foto av den skadade varan samt emballaget runt om. 

Varan skall emballeras i originalförpackningen innan retur, dåligt emballerad vara som transportskadas debiteras kunden.

Returadress

Alla returer skickas DIREKT till oss med Post Nord "Skicka direkt" Välj tillägg ”Utkörning till företag”  OBS ej till ombud, vi har ingen möjlighet att hämta returer hos ombud.
Lidgården Inredningsbutik
683 95 SUNNEMO

Personuppgifter

Vi följer GDPR personuppgiftlagen och dina uppgifter lämnas aldrig till tredje part. Du har alltid rätt att ta del av registrerad information och har alltid möjlighet att få eventuella felaktigheter rättade. Nya kunder måste ange namn och e-postadress. Om du önskar beställa så behöver vi även adress och telefonnummer. Om man som kund önskar betala mot faktura så måste även personnummer anges. Dina uppgifter kan behöva att lämnas vidare för att transport, betalning samt fakturering skall kunna slutföras. Kunder godkänner detta i samband med beställning.

Övrigt

Fakta och prisuppgifter som ges av Lidgården lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjning samt eventuell slutförsäljning. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker.

Bildskärmsinställningar och tekniska variationer kan påverka produktens utseende.